سهمایه - بورس و سهام و سرمایه‌گذاری

در این وبلاگ به انتشار اخبار و تحلیل‌های مرتبط با سهام در بورس تهران می‌پردازیم.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

مدیرعامل ایمیدرو خبر داد:
مذاکره با یک بانک آلمانی برای سرمایه گذاری مستقیم در صنایع معدنی
مدیرعامل ایمیدرو گفت: یک هیات عالیرتبه از بانک BHF فردا وارد تهران خواهد شد و در خصوص همکاری‌های پولی، مالی و سرمایه گذاری مستقیم در صنایع معدنی گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی کرباسیان در گفت و گویی با ایلنا از سفر یک هیئت عالی رتبه بانکی آلمانی به تهران خبر داد.

وی اظهار داشت: یک هیئت عالی رتبه از بانک BHF فردا وارد تهران خواهد شد و با ایمیدرو در خصوص همکاری‌های پولی، مالی و سرمایه گذاری مستقیم در صنایع معدنی گفت‌وگو خواهد کرد.


نظر موسس بزرگترین سایت عمده‌فروش جهان درباره ترامپ
موسس بزرگترین سایت عمده‌فروش جهان، ترامپ را رئیس‌جمهور باهوشی دانست که روابط چین و امریکا را تخریب نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اسپوتنیک‌نیوز، "جک ما" مؤسس و مدیر اجرایی سایت علی‌بابا گفت: اگر ترامپ خواهان بازگرداندن کارخانه‌های فناوری به آمریکا شود در چین فاجعه بزرگی بوقوع می پیوندد.

وی با توجه به صحبت انتخاباتی ترامپ مبنی بر بازگرداندن عظمت آمریکا و بازگرداندن کارخانه‌هایی مانند اپل به این کشور تاکید کرد ترامپ رئیس‌جمهور باهوشی است و بسیار دور از ذهن است بخواهد روابط چین و امریکا را خراب کند زیرا همکاری این دو کشور بسیاری از مشکلات جهان را تاکنون حل کرده است.

در دو ساعت رخ داد:
تحقق پیش بینی ها با جهش ۶۵۰ واحدی شاخص و کولاک "فولاد"
پیش بینی اکثر کارکاشناسان از برگشت بازار بعد از ثبت بیشترین ریزش شاخص بورس در چهارشنبه گذشته محقق شد و طی دو ساعت معاملات امروز، شاخص بورس ۶۵۰ واحد پرید و فولادمبارکه کولاک کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بعد از پیروزی غیر قابل پیش بینی ترامپ در ریاست جمهوری آمریکا، همه بازار های مالی و کالایی به این رویداد جهانی واکنش نشان دادند و در برابر رشد دلار و طلا در بازار ایران ، شاخص بورس در نتیجه جو روانی به شدت منفی ، با ریزش 1459 واحدی ، شاهد منفی ترین و بدترین روز در سال جاری شد.

این جریان ابتدا در بازارهای جهانی و سپس در بازار سرمایه ایران فروکش کرد و با اعلام برخی مواضع ترامپ و تحلیل های کارشناسان از واقعیت های سیاست و اقتصاد جهانی، رویکرد بهتری در پیش گرفته شد و تعطیلی دو روزه آخر هفته ، به آرامش بیشتر کمک کرد.

در این میان اکثر صاحب نظران معتقد بوده و هستند که هر چند ترامپ گزینه بدتری بوده اما مواضع قبل از انتخابات وی در حد همان شعارهای تبلیغاتی باقی خواهد ماند و با توجه به اجماع جهانی و نقش سازمان ملل ،نخواهد توانست مقوله مهمی چون برجام را به هم بزند.

افزایش این نگرش ها و فراگیر شدن امید به بهبود بازار و البته حمایت برخی حقوقی ها، موجب شد تا از همان آغاز معاملات امروز ، سهام گروه های فلزی و معدنی، جلودار برگشت تمام عیار بازار شوند و شاخص را دو ساعت معاملات ( از ساعت 9 تا 11 ) با پرش 650 واحدی به کانال 79 هزار واحدی باز گردانند.

ارزش معاملات نیز رشد معنادار نسبت به چهارشنبه کرده و با بیش از 320 میلیارد تومان همراه شده است.

شرکت های ملی مس، فولادمبارکه، گل گهر ، چادرملو، سرمایه گذاری امید، فولاد خوزستان و توسعه معادن و فلزات بیشترین اثر را گذاشتند و اکثر گروه ها را دنباله خود کردند اما گروه خودرو از این غافله جا ماند.

در این میان فولادمبارکه که عنوان دار بزرگترین شرکت بورسی از لحاظ سرمایه اسمی است، با حجم معاملات 15 میلیارد تومانی 110 میلیون سهم ، کولاک کرد و بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داد و شرکت ملی مس، چادرملو و گل گهر با صف خرید در حال معامله هستند.

نوبخت از طرف دولت، قدردان بازارسرمایه شد/ تهاتر ۱۲.۵ هزارمیلیارد تومانی
سخنگوی دولت بابت تامین ۱۴.۷ هزار میلیارد تومان برای پرداخت بدهی گندم کاران ، از طرف دولت ، قدردان بازار سرمایه شد و از تهاتر ۱۲.۵ هزار میلیارد تومانی و تامین مالی ۴۰ هزار میلیارد تومانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدباقر نوبخت به اهمیت بازار سرمایه در تأمین مالی دولت اشاره کرد و به سنا گفت: دولت بیش از 14 هزار و 700میلیارد تومان به گندم کاران بدهکار بود که برای پرداخت آن کسری داشت و فرابورس به خوبی این مشکل را حل کرد و دولت قدردان بازار سرمایه است.

وی درباره سهم و فرصتی که بودجه امسال برای بازار سرمایه در نظر گرفته، ابراز داشت: عمدتا هر ساله در تبصره 5 بودجه فرصت هایی برای تعامل با بازار سرمایه دیده می شود. در بندهای این تبصره مشخص می شود حوزه های مختلف صنعت، شهرداری یا بخش های دولتی چطور می توانند منابع خودشان را به جای بازار پول از بازار سرمایه تامین کنند.

معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه در بودجه امسال بالغ بر 40 هزار میلیارد تومان تامین مالی از طریق بازار سرمایه تعریف شده، گفت: انتشار 5 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت، 15 هزار میلیارد تومان اوراق صکوک و حدود 7500 میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی در نظر گرفته شده است.

 نوبخت ادامه داد: 12.5 هزار میلیارد تومان نیز برای تهاتر دیده شد که مستقیما وارد بازار سرمایه نمی شود ولی بازار سرمایه به ما در این تهاتر کمک می کند.

۷ تولیدکننده لوازم خانگی غیراستاندارد شدند/جعل نشان شرکت حذف شده از بورس
مدیرکل استاندارد استان تهران با اعلام نام 7 شرکت تولیدکننده لوازم خانگی غیراستاندارد از معرفی جاعلان نشان استاندارد سه شرکت به دادگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،مسلم بیات با بیان این‌که تمامی کالاهای مشمول استاندارد اجباری برای تولید و توزیع در بازار باید پروانه کاربرد علامت استاندارد دریافت و براساس آن، استانداردها را رعایت کنند به ایسنا اظهار داشت: برخی از کالاهای مشاهده شده در جریان بازرسی دارای پروانه استاندارد هستند، اما وضعیت کیفی آنها نامناسب است و با انجام بررسی‌ها مشخص می‌شود این کالا استانداردهای لازم را ندارد و کالا توقیف و ممکن است پروانه استاندارد شرکت تولیدی ابطال شود.

وی افزود: از سوی دیگر برخی از تولیدکنندگان، بدون دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد، اقدام به تولید کالا و جعل علامت استاندارد روی آن می‌کنند که این افراد متخلف بوده و قانون را نقض کرده‌اند  به همین دلیل از آنها شکایت شده و به دادگاه معرفی می‌شوند.

بیات با اشاره به جلسات مهرماه کمیته علائم استاندارد گفت: کارشناسان استاندارد با بررسی عملکرد و کیفیت کالاهای تولیدی برخی واحدهای فعال در صنعت لوازم خانگی، پروانه استاندارد فرآورده‌های شیر اجاق گاز با نام تجارتی آلیش به علت بی‌اعتباری پروانه و هود اجاق خوراک پزی با نام تجارتی پویامکث، اجاق گاز خانگی فردار و طرح فر با نام تجارتی نوژن گاز و اجاق گاز رومیزی توکار و طرح فر با نام تجارتی huffer & beroni& zina& oranir را به علت احراز بی‌کیفیتی کالا ابطال کردند.

به گفته وی، بازرسان استاندارد در جریان بازرسی‌های منظم از واحدهای تولیدی، کولر آبی با نام تجارتی صنایع نیرو تهویه را در واحد تولیدی در شهرک صنعتی پرند و پنکه رومیزی با نام تجارتی ارج در واحد تولیدی در کیلومتر ۵ جاده مخصوص کرج را به علت تولید بدون مجوز استاندارد و سماور برقی و کتری روگازی با نام تجارتی عالی نسب در واحد تولیدی در شهرک صنعتی صفادشت را به دلیل جعل نشان استاندارد، توقیف و از متخلفان به دادگاه شکایت کردند.

وی اعلام کرد در جلسات کمیته علائم برای سه فرآورده از قبیل ظروف آلومینیوم با پوشش نچسب با نام تجارتی ظروف نچسب مهبد، اجاق گاز خانگی با نام تجارتی گلاره و آلوارس و هود آشپزخانه برقی با نام تجارتی بی مکث پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر شده است.

براساس  این گزارش، شرکت ارج در حالی سال 1316 توسط سه برادر بنام ارجمند با 3 سر واژه آهنگری، ریخته‌گری و جوشکاری به عنوان اولین شرکت لوزام خانگی تاسیس شده که اوایل سال جاری، بعد از گذشت حدود 80 سال رسما" تعطیل شد.

این شرکت اوایل سال 70 با کشف قیمت 1200 تومانی هر سهم وارد بورس شده بود و بعد از نزول به قیمت های حدود 105 تومانی هر سهم در اواخر سال 84 ، به دلیل زیاندهی، عدم انطباق با شرایط و مقررات، عدم توان مالی برای بهبود وضعیت و... سال 87 با سرمایه 6.6 میلیارد تومانی رسما" از بورس اخراج شده بود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی