سهمایه - بورس و سهام و سرمایه‌گذاری

در این وبلاگ به انتشار اخبار و تحلیل‌های مرتبط با سهام در بورس تهران می‌پردازیم.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰


بازدید کارشناسان رنو فرانسه از پارس خودرو
هیاتی از شرکت رنو فرانسه از خطوط تولید رنو در شرکت پارس خودرو بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از سایپا نیوز، قائم مقام ارشد کیفیت و رضایت مشتریان شرکت رنو فرانسه به همراه کارشناسانی از خطوط تولید شرکت پارس خودرو بازدید کرده و بکارگیری تکنیک های مدیریتی رنو، جهت بهبود کیفیت محصولات را که به تازگی در خطوط جدید پارس خودرو اجراء شده است، کنترل کردند.

کریستیان وندن هنده قائم مقام ارشد کیفیت و رضایت مشتریان شرکت رنو فرانسه گفت: تصویر محصولات رنو در ایران خوب است اما باید رتبه اول را از نظر مشتری نسبت به دیگر رقباء داشته باشد.

وی مدیریت گارانتی محصولات در خدمات پس از فروش و رسیدگی به درخواست های مشتریان را در راس امور و فعالیت های کاری دانسته و گفت: برای دستیابی به رضایت مشتریان باید برنامه ای مدون همراه با انطباق محصولات با الزامات و انتظارات مشتریان داشته باشیم و آن را اجراء کنیم.


وی ضمن رضایت از کیفیت محصولات در شرکت پارس خودرو، دقت در معرفی محصولات و پروژه های جدید را که به تولید انبوه رسیده است برای مصرف کنندگان از نکات مهم دانست.

با پلاک ۵۰۵ و سرمایه ۹۴ میلیارد تومانی:
پالایشگاه متعلق به "ونفت" درج نماد شد و در نوبت عرضه اولیه ایستاد
پالایشگاه جی که از زیرمجموعه های سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت است، با سرمایه ۹۴ میلیارد تومانی در بورس درج نماد شد و در نوبت عرضه اولیه ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی موافقت 29 تیر سال جاری هیات ‌پذیرش اوراق بهادار با پذیرش پالایشگاه جی، این شرکت از 29 آبان در بورس درج شده و در نوبت عرضه اولیه 10 درصدی سهام ایستاد.

"شجی" به‌عنوان پانصد و پنجمین شرکت بورسی در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شده و بررسی ها نشان می دهد 99 درصد سهام آن به سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت تعلق دارد و کارگزاری خبرگان سهام ، مشاور پذیرش و عرضه کننده 10 درصد سهام است.

این شرکت که از سال 82 در اصفهان و جنب پالایشگاه این شهر تاسیس شده، 34 درصد سهم بازار قیر را به خود اختصاص داده است.

سرمایه اسمی آن 94 میلیارد تومان بوده و سود هر سهم مالی اسفند گذشته 929 ریال پیش بینی شده و قرار است شنبه آینده 6 آذر مجمع عمومی بطور فوق العاده ایی برای انتخاب هیات مدیره برگزار کند.

مدیرعامل شرکت خبر داد:
افتتاح طرح بنزین‌سازی جدید پالایشگاه لاوان و افزایش ظرفیت
مدیرعامل پالایشگاه لاوان از افتتاح طرح بنزین‌سازی جدید و افزایش ظرفیت پالایشگاه به ٢ میلیون و ٨٠٠ هزار لیتر تا پایان سال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدعلی اخباری از افتتاح طرح بنزین‌سازی جدید و افزایش ظرفیت پالایشگاه به ٢ میلیون و ٨٠٠ هزار لیتر تا پایان سال خبر داد و به شانا گفت: با بهره‌برداری از واحد ایزومریزاسیون‌، ظرفیت روزانه تولید بنزین پالایشگاه لاوان از ٢ میلیون و ١٠٠ هزار لیتر به ٢ میلیون و ٨٠٠ هزار لیتر می‌رسد و کیفیت این فرآورده از یورو ٢ به یورو ٤ ارتقا می‌یابد.

وی افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها همه فرآورده‌های نفت،‌ گاز و بنزین پالایشگاه لاوان از استاندارد و کیفیت یورو ۴ بهره‌مند می‌شوند. کاتالیست‌های این واحد فروردین‌ماه به پالایشگاه رسید که پس از نصب هم‌اکنون در حال بارگذاری است و تا پایان سال این واحد به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته وی، پیچیدگی پروژه‌های تحت لیسانس، تحریم‌ها، خرید تجهیزات از شرکت‌های گمنام چینی و هندی در سال های گذشته، ورود تجهیزات بی‌کیفیت و پایین‌تر از حد استاندارد، عدم ورود کاتالیست‌ها، ایجاد مشکل از سوی پیمانکار در زمینه تحویل پروژه و در نهایت کنارگذاشتن پیمانکار و ساخت واحد توسط نیروهای پالایشگاه, موجب طولانی شدن روند اجرای این پروژه شد.

اخباری ادامه داد: هم‌اکنون پروژه توسط نیروهای پالایشگاه درحال تکمیل بوده و از پیشرفت مطلوبی برخودار است و اگر مشکل خاصی در تجهیزات نصب شده بروز نکند، بزودی شاهد راه‌اندازی این واحد خواهیم بود.

وی به هزینه پروژه‌‌ها اشاره کرد و گفت: هزینه ریالی احداث واحدهای تحت لیسانس به ٥٩٩ میلیارد و ٤٩٣ میلیون و ١٦١ هزار و ٦٥٤ ریال و هزینه ارزی این واحدها به ١٠٨ میلیون و ٦٠٨ هزار و ٣٤٧ یورو رسیده است. هزینه ریالی احداث واحدهای سرویس‌های جانبی هم بیش از ٨٠١ میلیارد ریال و هزینه ارزی بیش از ٨٣ میلیارد یورو است.

وی ادامه داد: افزایش عدد اکتان بنزین، کاهش گوگرد گازوئیل و دیگر فرآورده‌های نفتی، افزایش تولید گاز مایع به ۲۰۰ تن، بنزین به بیش از دو میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر، نفت گاز به سه میلیون لیتر در روز، سوخت جت به یک میلیون و نفت کوره به سه میلیون لیتر در روز از مهم‌ترین مزیت‌های این طرح‌ها است. با بهره‌برداری از طرح‌های افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده‌های پالایشگاه لاوان فرآیند ایزومریزاسیون برای تبدیل نفت سبک به ایزومریت استفاده می‌شود.

اخباری با بیان این‌که هدف اصلی این فرآیند افزایش عدد اکتان خوراک ورودی است، اظهار کرد: با راه‌اندازی واحد آیزون بخش اصلی کیفی‌سازی فرآورده یعنی تولید بنزین آیزومریت انجام می‌شود و ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار لیتر به تولید روزانه بنزین افزوده می‌شود.

در پایان معاملات امروز رخ می دهد:
خروج موقت دو نماد برای افزایش سرمایه از سود انباشته و دو مجمع
در پایان معاملات امروز نماد یک شرکت بورسی برای افزایش سرمایه از سود انباشته و یک شرکت دیگر برای برگزاری دو مجمع بسته می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،در پایان معاملات امروز نماد دشت مرغاب برای برگزاری دو مجمع فوق العاده و عادی به طور فوق العاده (تغییر سال مالی و انتخاب هیات مدیره در چهارشنبه جاری ) بسته می شود.

همچنین نماد هلدینگ‌ داروپخش‌ برای افزایش سرمایه از سود انباشته متوقف خواهد شد.

"وپخش" خردادماه برنامه افزایش سرمایه 100 درصدی از محل سود انباشته را خبر داده و قرار بود سرمایه اسمی 60 میلیارد تومانی را به 120 میلیارد تومان برساند اما با مجوز 33 درصدی اقدام به برگزاری مجمع فوق العاده خواهد کرد.

با این اوصاف ، این شرکت بورسی از محل سود انباشته تنها 20 میلیارد تومان به سرمایه اسمی اضافه خواهد کرد.

ایرباس: در اجرای قرارداد ۲۷‌میلیارد دلاری فروش ۱۱۸ به ایران بلاتکلیفیم
ایرباس با اشاره به رأی مجلس نمایندگان آمریکا درباره توقف فروش هواپیما به ایران و پیروزی ترامپ اعلام کرد این شرایط وضعیت بلاتکلیفی را برای فروش هواپیما به ایران پدید آورده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، شرکت هواپیماسازی ایرباس اعلام کرد در حال ارزیابی تبعات رأی کنگره آمریکا به ممنوعیت فروش هواپیماهای ایرباس و بویینگ به ایران است اما فرایند تکمیل قرارداد ٢٧‌میلیارددلاری فروش هواپیما به تهران را نیز متوقف نکرده است.

کلاود براندس معاون رئیس شرکت ایرباس در امور تأمین مالی مشتریان در خاورمیانه گفت: ایرباس منتظر خواهد ماند تا ببیند سنا و رئیس‌جمهور باراک اوباما چه واکنشی به تصمیم اخیر مجلس نمایندگان نشان می‌دهند.حتی اگر توقف فروش هواپیما به ایران رأی نیاورد رأی اولیه مجلس نمایندگان در شرایطی که ایرباس در حال مذاکره درباره شرایط نهایی قرارداد است، یک وضعیت بلاتکلیفی به وجود آورده است.

وی افزود: تصمیم نهایی هرچه باشد از نظر زمانی برای این قرارداد خوب نیست... ما باید واکنش ایران را ببینیم. چه اوباما مصوبه مجلس نمایندگان را وتو کند و چه نکند روی‌کارآمدن دونالد ترامپ حکایت از وضعیت خوبی ندارد. اگر ایران پول را نقدا پرداخت کند ایرباس ممکن است بتواند تا قبل از پایان سال کار تحویل یک هواپیمای باریک‌پیکر ‌ای ٣٢١ به ایران را پیش ببرد، هرچند این یک فروند به‌عنوان بخشی از یک بسته مورد مذاکره قرار گرفته و هنوز باید قرارداد نهایی امضا شود.

براندس گفت: شرکت ایرباس همچنین درباره فروش چهار فروند هواپیمای پهن‌پیکر ‌ای ٣٣٠ با ایران رایزنی کرده است.حتی اگر قرارداد ایرباس از مخالفت جمهوری‌خواهان جان سالم به در ببرد، بعید است به یک قرارداد قطعی برای فروش همه ١١٨ فروند هواپیمای اعلام‌شده تبدیل شود، زیرا ایران پنج ماه بعد از توافق با ایرباس، برای خرید ١٠٩ فروند هواپیما از بویینگ توافق کرده است. تعداد نهایی فروش هواپیما از سوی این دو شرکت به ایران هنوز مشخص نیست.

وی ادامه داد: تعداد نهایی هواپیماها احتمالا پس از موفقیت ایران در تأمین مالی قراردادها مشخص خواهد شد که با توجه به حساسیت‌های سیاسی نسبت به قرارداد به امری پیچیده تبدیل شده است. هرچند خزانه‌داری آمریکا در ماه سپتامبر مجوزی را برای فروش ١٧ فروند هواپیمای ایرباس به ایران صادر کرد، اما ایران به دنبال تأمین مالی این قرارداد از شرکت دوبی ایروسپیس انترپرایز است که مستلزم صدور مجوز دیگری است.

بااین‌حال صنعت هواپیمایی ایران فرسوده شده و ایران نیاز به ٥٠٠ هواپیمای مسافرتی نو برای جایگزینی با هواپیماهای فرسوده خطوط هوایی کشور دارد و مسئولان در فکر تعمیق مذاکرات و نهایی‌کردن آن با غول‌های هواپیماساز جهان هستند. همان‌طور که ایران مذاکرات خود را با میتسوبیشی ژاپن هم ادامه می‌دهد، عجیب به نظر نمی‌رسد اگر مذاکرات خود با دیگر هواپیماسازان جهان را نیز در دستور کار قرار دهد، اما بعید است در این میان، چین جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

توقف نماد ۶ شرکت بورسی به دلیل تعدیل و ابهام
قبل از شروع داد و ستد امروز بازار سهام ، نماد ۶ شرکت بورسی به دلیل تعدیل درآمد و ابهام در اطلاعات بسته شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، قبل از شروع داد و ستد امروز بازار سهام ، نماد 5 شرکت سیمان هگمتان، سیمان آرتا اردبیل، سیمان ایلام، خوراک دام پارس و مارگارین  به دلیل تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شدند.

همچنین نماد شرکت ماشین سازی اراک به دلیل ابهام در ارائه اطلاعات، متوقف شد.


یک کارشناس ارشد صنعت خودرو بررسی کرد:
حرکت صنعت خودرو از ایستگاه برجام تا یکسان سازی نرخ ارز
در صورت آزادسازی قیمت خودرو، مدیران خودروساز کشور برای باقی ماندن در بازار چاره ای جز افزایش کیفیت و بهبود خدمات پس از فروش نخواهند داشت و توجه جدی تر وزارت صنعت، معدن و تجارت به این مهم در شرایطی که قیمت خودرو به صورت انحصاری توسط خودروساز و شورای رقابت تعیین می شود و میزان رضایت یا نارضایتی مشتریان هیچ تاثیری در قیمت گذاری ندارد.

هر چه از اجرای برجام می گذرد و حضور خودروسازان اروپایی در ایران پر رنگ تر می شود، به همان نسبت استقبال مردم از خرید برندهای با کیفیت اروپایی افزایش می یابد و در نتیجه آن بازار این قابلیت را دارد که قیمت خودروهای ایرانی براساس میزان رضایتمندی و حجم تقاضا تعیین شود.

به گزارش بورس نیوز، در این میان، در صورت آزادسازی قیمت خودرو، مدیران خودروساز کشور برای باقی ماندن در بازار چاره ای جز افزایش کیفیت و بهبود خدمات پس از فروش نخواهند داشت و توجه جدی تر وزارت صنعت، معدن و تجارت به این مهم در شرایطی که قیمت خودرو به صورت انحصاری توسط خودروساز و شورای رقابت تعیین می شود و میزان رضایت یا نارضایتی مشتریان هیچ تاثیری در قیمت گذاری ندارد، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و در مجموع شاید بتوان گفت در فضای جدیدی که بر اقتصاد و صنایع فعال در کشور حاکم شده، بتوان بزودی شاید تحولاتی در عرصه های گوناگون بود که یکی از مهمترین آنها صنعت خودرو است.

در همین ارتباط و برای بررسی شرایط موجود و چشم اندازهای پیش رو به گفتگو با پرهام فتح الهی، مدیر عامل شرکت عظیم خودرو و یکی از کارشناسان صنعت خودرو پرداختیم که شرح آن در ادامه آمده است.

بورس نیوز؛ در فضای پسا برجام صحبت بر سر شکل گیری شرایط رقابتی در میان خودروسازان داخلی و خارجی فعال در کشور و تغییر و تحولاتی است که احتمالاً در صنعت و سایر صنایع وابسته به آن رخ خواهد داد. این چشم انداز پیش رو را با توجه به این فضای جدید چطور ارزیابی می کنید و در مجموعه عظیم خودرو چه سیاست هایی را دنبال خواهید کرد؟

سیاست کلی و خط مشی اصلی عظیم خودرو همواره بر این منوال قرار گرفته که تقاضای مشتریان پاسخ داده شود. چرا که مشتری همواره یک گام از ما جلوتر حرکت بوده و بر اساس تقاضای موجود، ما نیز سعی می کنیم این تقاضا را به بهترین نحو پاسخ دهیم. اما این بحث که در فضا پسابرجام با چه شرایطی رو به رو خواهیم بود؛ چند ماهی است در کشور مطرح بوده و در برخی صنایع از جمله صنعت خودرو تغییر و تحولاتی اتفاق افتاده است. به عقیده من در این دوران اولین حرکت در بخش های مربوط به زیر ساخت ها و صنایع بالا دستی است و اگر این تغییرات بخواهد آورده مثبتی را برای کشور داشته باشد که قطعاً هم دارد، در بحث جوینت ونچر خواهد بود تا به دنبال آن کارخانه های خودروسازی خارجی و برندهای جدید وارد بازار داخلی شوند تا در ابتدای امر این اتفاقات در سر منشأ صنعت رخ داده و تولید متحول شود؛
بنابراین با بروز این تحولات در صنعت و در افق دورتر، حق انتخاب مصرف کننده افزایش یافته و رقابت بیشتری هم بین عرضه کنندگان اعم از تولیدکننده و نمایندگی های فعال و سایر مجموعه های ارایه دهنده خدمات وابسته شکل می گیرد که آثار نهایی این رقابت در میزان تخصیص سهم بازاری آنها از تقاضای موجود، اثر گذار است. بطوریکه تقاضای جدید ایجاد شده در بین مصرف کننده، خودروساز را به سمت ایجاد تغییرات مثبت و به روز رسانی و استفاده از تکنولوژی بهتر سوق می دهد.


از همین رو، به اعتقاد بنده کلیات شرایط دوران پسا برجام برای صنعت خودروسازی بسیار مطلوب است؛ اما نکته حائز اهمیت در این رابطه پیش بینی زمان بندی و سیر این تحولات است که با چه نرخی در حال حرکت بوده و میزان عرضه و تقاضا به چه شکلی می تواند تغییر کند. چرا که مصرف کننده در بازار رفتار خاص خود را دارد و طی این بازه زمانی ممکن است سلیقه و خواسته مصرف کننده با تغییراتی همراه شود. از این رو به نظر بنده برای رسیدن به بهترین نتیجه بایستی این موارد را بخش بندی کرد تا بتوان پاسخ تقاضای مصرف کننده را به بهترین شکل ممکن داد و همزمان با آن در این مسیر کیفیت را نیز بالا برد. گرچه شواهد حاکی از آن است که این تغییرات در حوزه محصولات طی حدود دو سال اخیر آغاز شده است.

علاوه بر این، در این راستا برخی از سیاست های وزارت صنعت نیز بسترهای لازم را فراهم کرده تا این رشد و تحول با سهولت بیشتری رخ دهد و در مجموع نگاه بنده نسبت به این دوران جدید نگاهی مثبت است.

بورس نیوز؛ با توجه به انتظار برای تغییر فضای حاکم بر کشور در دوران پسا برجام و نظر به تنوع پایین محصولات و انحصاری که تاکنون در بازار خودروی داخلی وجود داشته، آیا سیاست های وزارت صنعت بگونه ای هست که بتواند این تغییرات را ایجاد کرده و انحصار موجود را مطابق با نیاز و سلیقه مصرف کننده تا حد امکان مرتفع سازد؟

بحث انحصار کامل را در بازار خودرو با توجه به ورود دیگر خودروسازان به بازار ایران و نیز ورود محصولات جدید دو خودروساز بزرگ کشور، چندان قبول ندارم؛ هر چند نمی توان از نظر دور داشت که سهم غالب بازار نیز به دو خودروساز بزرگ کشور تعلق دارد.

ضمن اینکه نه تنها ورود برندهای جدید به بازار با کیفیت بهتر، قیمت مناسب تر و در کمترین زمان ممکن از دید بنده با فعالیت خودروسازان داخلی منافاتی با یکدیگر ندارد، بلکه ورود فکر و ایده های جدید از هر سمتی که باشد، برآیند به نسبت مثبت تری خواهد داشت و مهم نیست این تفکر جدید با استفاده از تحول در امکانات داخلی و کنونی ایجاد شده باشد و یا از طریق بکارگیری فرصت های جدید.

بورس نیوز، با توجه به تحولاتی که در صنعت خودرو در حال وقوع است، در خصوص فعالیت های لیزینگ خودرو و نیز فروش های اعتباری از نظر نرخ تسهیلات اعطایی با توجه به برنامه دولت برای تعدیل نرخ سود تسهیلات بانکی چه چشم اندازی متصور است؟

با بررسی اثرات ناشی از اصلاح نرخ سود و تسهیلات بانکی که نتیجه آن کاهش بهای تمام شده محصولات است، در خصوص فروش های اعتباری نکته مهم این است که ارایه کننده خدمت نیز منابع مالی با نرخ بهره پایین دریافت کرده و در مقابل به مشتری خود نیز تسهیلات با نرخ پایین اعطا کند تا حاشیه سود مطلوبی داشته باشد. اما اگر بین نرخ تأمین مالی برای تولید کننده با نرخ تسهیلات اعطایی به مشتری تفاوتی وجود نداشته و تولید کننده یا عرضه کننده خودرو از حاشیه سود مناسبی برخوردار نباشد، تبعات منفی زیادی به همراه دارد و ریشه بسیاری از ناملایماتی است که گاهی اوقات در بازار و در روند قیمت ها دیده می شود. بطوریکه در دو روز متفاوت قیمت های مختلفی برای یک خودرو با یک شماره شاسی اعلام می گردد. حال آنکه اگر این سیاست ها بگونه ای تعریف شود که این حاشیه سود مطلوب حفظ شود، دسترسی به ثبات بازار به ویژه در بخش فروش های اعتباری و خدمات لیزینگ چندان هم سخت نیست.

بورس نیوز؛ آثار ناشی از سیاست دولت پیرامون اجرای طرح یکسان سازی نرخ ارز بر افزایش قیمت خودرو به ویژه در بخش واردات را چگونه ارزیابی کنید؟

اجرای این سیاست علاوه بر خودروهای وارداتی در خصوص خودروهای داخلی هم آثار خود را اعمال می کند که این اثرات از جنبه افزایش هزینه بهای تمام شده در فرآیند تأمین قطعات تولید و ساخت است که در نتیجه آن قیمت فروش خودرو نیز افزایش می یابد. به هر حال اجرای این طرح در نهایت آثار خود را در افزایش قیمت ها نمایان می سازد. از این رو، امیدوارم اگر قرار است تغییری هم در قیمت ارز ایجاد شود چندان قابل توجه نباشد؛ چرا که اگر این افزایش قیمت زیاد باشد قطعاً بازار را با تلاطماتی رو به رو خواهد کرد که این امر در بخش خودروهای وارداتی بیش از خودروهای داخلی نمود پیدا خواهد کرد.

فروش خودروهای اعتباری و همچنین تغییرات احتمالی در تقاضای مصرف کننده در بازار داخلی را با در نظر گرفتن شرایط و چشم انداز نیمه دوم امسال چگونه ارزیابی می کنید؟

به اعتقاد بنده تعداد فروش خودرو در کشور در سال 95 و 96 نسبت به سال 94 به ویژه در بخش خودروهای وارداتی و حتی شاید خودروهای ایرانی، در مجموع پایین تر باشد که این امر هم از جنبه محدودیت های اعمال شده در بحث واردات است و هم در بحث تأخیر در تحویل خودروهای ایرانی. هر چند به نظر می رسد برآیند کلی شرایط و سیاست ها چشم انداز مثبتی را برای آینده صنعت فراهم آورد.


مستطیل شیشه ای تالار
هشدار بورس نیوز به ادمین کانال های تلگرامی
متاسفانه تا به امروز هیچ واکنش درست و با قدرتی از سوی مسولین در راستای جلو گیری از فعالیت این کانال های مخرب در بازار سرمایه صورت نگرفته و بنظر می رسد باید این مشکل را رسانه ها با افزایش سطح آگاهی سهامداران و رو کردن دست این ادمین ها حل نمایند.

اولین روز از معاملات بازار سرمایه درهفته جاری با رشد اندک شاخص کل به واسطه رشد قیمت سه نماد همراه شد، در روزی که قیمت اغلب سهام شرکت ها روندی نزولی داشتند و ارزش معاملات نیز بسیار ناچیز بود اما همچنان در کانال های تلگرامی فرصت طلب شاهد انتشار مطالب و شوهای تبلیغی به اصطلاح تحلیلی از ادمین های سود جوی آنها بودیم.

بنابر گزارش بورس نیوز، امروز در بازار سرمایه روند اغلب سهام شرکتها چه در حالت صعودی و چه در حالت نزولی بصورت متعادل و بدون ایجاد تقاضای خرید و فروش خاص دنبال شد. البته این موضوع برای سهام شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند اندکی متفاوت بود چراکه امروز واتی درحالی نظاره گر افت قیمت حداکثری سهام بود که با حجم اندک معاملات و در انتظار ماندن فروشندگان در صف فروش تا پایان ساعت معاملات مواجه شد.

متاسفانه در شرایطی که نگاه ها به بازار سرمایه و آینده آن به تبع انتخاب رییس جمهور جدید و جنجال برانگیز آمریکا به واسطه سخنان تند وی در خصوص برجام ونیز اظهار نظرهای مشاوران او در هاله ای از ابهام و فضایی غبار آلود قرار گرفته و رفتارهای هیجانی و نوسانی برای بازار همانند سمی مهلک می باشد اما همچنان ادمین های سود جوی کانال های تلگرامی به اصطلاح تحلیلی به فعالیت خود در جهت ایجاد جوهیجانی ادامه می دهند.

در این کانال ها که با اسامی مختلف مستعار و غیر مستعار و پیشوند های دکتر و مهندس اداره می شود هر روز شاهد فرو رفتن بیشتر سهامداران حقیقی تازه وارد و خوش باور بورس در زیان هستیم.

در این کانال ها که امروز سرمایه مردم را بازیچه سود و لجبازی های خود با ادمین های دیگر کانال ها کرده اند هر روز بر تعداد زیان ده ها افزوده شده و سهامی جدید بر پایه تخیلات این نابلدان معرفی می شود.

براین اساس متاسفانه تا به امروز هیچ واکنش درست و با قدرتی از سوی مسولین در راستای جلو گیری از فعالیت این کانال های مخرب در بازار سرمایه صورت نگرفته و بنظر می رسد باید این مشکل را رسانه ها با افزایش سطح آگاهی سهامداران و رو کردن دست این ادمین ها حل نمایند.

از همین رو بورس نیوز در نظر دارد تا از هفته جاری به بررسی و شفاف سازی در خصوص این کانال ها با ذکر نام و عملکرد آنها بصورت مجزا بپردازد لذا به عنوان آخرین اخطار به ادمین های بدون مجوز این کانال ها هشدار می دهیم در صورت ادامه فعالیت زیر ذره بین بورس نیوز قرار خواهید گرفت.

  • ۹۵/۰۹/۰۱
  • شهاب جه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی