سهمایه - بورس و سهام و سرمایه‌گذاری

در این وبلاگ به انتشار اخبار و تحلیل‌های مرتبط با سهام در بورس تهران می‌پردازیم.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

درآمد جدید هر سهم "خپارس" بعد از افزایش سرمایه ۲۳۷ درصدی
شرکت پارس خودرو ضمن اعمال افزایش سرمایه ۲۳۷ درصدی از دو محل ، درآمد هر سهم را با سرمایه جدید و ۲ هزار و ۲۷۷ میلیارد تومانی را پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت پارس خودرو بعد از دریافت مجوز سازمان بورس ، اقدام به برگزاری مجمع فوق العاده کرد و طی آن سرمایه بیش از 677 میلیارد تومانی را (از دو محل هزار و 178 میلیارد تومانی مطالبات سهامداران و آورده نقدی و 416.5 میلیارد تومانی سود انباشته ) به بیش از 2 هزار و 277 میلیارد تومان رساند.

ازامروز ه مدت ۵ روز کاری در بورس انجام می شود:
پذیره نویسی صندوق امین یکم فردا با سود ۲۰ درصدی و قیمت ۱۰۰۰ تومانی
پذیره نویسی صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله امین یکم فردا با سود ۲۰ درصدی و قیمت ۱۰۰۰ تومانی ، از امروز به مدت ۵ روز در بورس انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی درج نماد صندوق سرمایه‌گذاری قابل‌معامله امین یکم فردا از دوم آذر با نماد "امین یکم" (AMIN YEKOM) در فهرست نرخ‌های بازار صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس ، پذیره نویسی 99 میلیون واحد این صندوق، از امروز به مدت 5 روز در بورس انجام می شود.

براساس این گزارش، این صندوق با پیش بینی سود روزشمار 20 درصدی سالانه، دارای امکان تقسیم سود ماهانه و خرید و فروش از کارگزاران بورس و معاملات آنلاین است.

حداقل سرمایه این صندوق 10 میلیارد تومان و قیمت هر واحد آن 1000 تومان و بدون محدودیت سقف خرید است .

همچنین ارکان صندوق امین یکم فردا شامل شرکت های تامین سرمایه امین و کارگزاری امین آوید به عنوان موسس، مشاور سرمایه‌گذاری آرمان آتی به عنوان متولی و تامین سرمایه امین به عنوان بازارگردان هستند.




مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک آینده عنوان کرد:

توقف نماد، جریمه ای برای سهامداران از سوی مدیران بورس / تضاد منافع بازار اوراق بهادار و بدهی

تغییر طبقه بندی و محل حضور نمادهای معاملاتی اقدام مناسب تری نسبت به توقف طولانی مدت نماد به شمار می رود و سازمان بورس می تواند قبل از هر اقدامی در راستای ممنوع المعامله کردن نماد به مدیران شرکت ها یادآوری کند که به عنوان مثال به دلیل عدم ارائه اطلاعات میاندوره ای در فرصت مقرر تابلوی معاملات نماد تغییر می کند و به بازارهای پایین تر انتقال می یابد.

توقف طولانی مدت نماد معاملاتی شرکت ها در بورس همچون جریمه ای برای سرمایه گذاران خرد به شمار می رود. این در حالی است که راهکارهای جایگزینی می توان جهت جلوگیری از این امر پیشنهاد نمود تا سهامداران از صدمات توقف نمادها و بلوکه شدن سرمایه خود مصون بمانند.

مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک آینده با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: تغییر طبقه بندی و محل حضور نمادهای معاملاتی اقدام مناسب تری نسبت به توقف طولانی مدت نماد به شمار می رود و سازمان بورس می تواند قبل از هر اقدامی در راستای ممنوع المعامله کردن نماد به مدیران شرکت ها یادآوری کند که به عنوان مثال به دلیل عدم ارائه اطلاعات میاندوره ای در فرصت مقرر تابلوی معاملات نماد تغییر می کند و به بازارهای پایین تر انتقال می یابد. به گونه ای که می بایست سلسه مراتبی تعیین شود که حد آخر آن توقف نماد باشد حال آنکه متأسفانه از 20 سال گذشته تاکنون شاهد آن بودیم که به جای وضع قوانین مناسب اقدام به توقف نماد می شود.

فردین آقا بزرگی افزود: در شرایط فعلی سهام شرکت هایی که در بازار اول بورس معامله می شوند با همان ریسک هایی مواجه هستند که سهام شرکت هایی که در بازار دوم فرابورس مورد داد و ستد قرار می گیرند. به عبارت بهتر می توان گفت تفاوتی در وضعیت شرکت هایی که در بازارهای متفاوت بورس و فرابورس معامله می شوند، وجود ندارد.

وی به وضعیت بازار سرمایه اشاره کرد و اظهار داشت: بازار سرمایه کماکان با مشکلاتی همچون کمبود نقدینگی و تأکید دولت بر کنترل تورم و رکود اقتصادی مواجه است. در شرایط فعلی رکود خود خواسته ای ایجاد شده که بدترین آسیب به شمار می رود و همزمان با آن سیاست های متولیان بازار سرمایه جهت استفاده از اوراق و ابزار بدهی که رقیب ثانویه اوراق بهادار است، در حال اجرایی شدن است. انتشار اوراق با نرخ بازدهی مناسب در حالی فضا را در معاملات اوراق بهادار مختل کرده که سیاست توسعه ابزار بدهی را می توان با اولویت بندی و برنامه ریزی به اجرا در آورد.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه ادامه داد: دولت به جای اینکه پایه پول را تغییر بدهد ترجیح داده تا انواع اوراق بدهی انتشار کند که این امر سرعت گردش پول را کاهش می دهد و با هداف بازار سرمایه متضاد است.

در شرایط فعلی شاهد آن هستیم که شرکت ها علیرغم انتظارات مثبت ناشی از اجرای طرح برجام اما به دلیل کمبود نقدینگی، عرضه اوراق بدهی و سیاست کاهش گردش پول با وضعیت رکودی روبرو شده اند و مدیران هیچ چشم انداز مثبتی برای شرکت ها متصور نیستند. آنچنان که در شرایط فعلی اولین پیش بینی شرکت ها و عملکرد واقعی آنها چندان مناسب نیست. از این رو می توان به این ادعا دست یافت که وضعیت اقتصادی کشور، شرایط بورس را رقم می زند و دقیقاً بازار سرمایه کمبود نقدینگی و پدیده رکود را نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک آینده به رشد قیمت ارز اشاره کرد و گفت: در صورتیکه کاهش ارزش پول ملی در برابر ارزهای خارجی امری برنامه ریزی شده توسط دولت باشد، سیاست مناسب و بجایی به نظر می رسد. چرا که افزایش قیمت ارز سبب می شود تا در آینده نه چندان دور ارزش جایگزینی شرکت ها و درآمدهای صادراتی آنها تحت تأثیرات مستقیم و محسوس قرار بگیرد. اگرچه این امر تبعات تورمی در بر خواهد داشت، اما سبب بهبود وضعیت اقتصادی کشور خواهد شد و اجرای این سیاست و واقعیت نرخ ارز را نشان دادن اقدام مناسبی ارزیابی می شود.


درآمد جدید هر سهم "خپارس" بعد از افزایش سرمایه ۲۳۷ درصدی
شرکت پارس خودرو ضمن اعمال افزایش سرمایه ۲۳۷ درصدی از دو محل ، درآمد هر سهم را با سرمایه جدید و ۲ هزار و ۲۷۷ میلیارد تومانی را پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت پارس خودرو بعد از دریافت مجوز سازمان بورس ، اقدام به برگزاری مجمع فوق العاده کرد و طی آن سرمایه بیش از 677 میلیارد تومانی را (از دو محل هزار و 178 میلیارد تومانی مطالبات سهامداران و آورده نقدی و 416.5 میلیارد تومانی سود انباشته ) به بیش از 2 هزار و 277 میلیارد تومان رساند.

بر همین اساس، "خپارس" درحالی طی عملکرد 6 ماه اول سال برای هر سهم 35 ریال پیش بینی کرده بود که با سرمایه جدید ، برای هر سهم 7 ریال سود در نظر گرفته است.

با این اوصاف باید منتظر بازگشایی نماد این زیرمجموعه سایپا همراه با احتمال توضیحات مدیران در روزهای آینده بود.

پیش بینی چند گروه مهم بازار سهام با توجه به آخرین تحولات سیاسی و اقتصادی
وضعیت بازار و چندگروه مهم با توجه به آخرین تحولات سیاسی و اقتصادی مانند تمدید ۱۰ساله تحربم های ایران توسط مجلس سنا آمریکا و توافق اوپک برای کاهش نفت، توسط کارگزاری آبان پیش بینی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی شاخص بورس در هفته نیمه تعطیل پیش با رشد 392 واحدی سه شنبه گذشته و به مدد اثر 252 واحدی بزرگترین شرکت بازار یعنی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس از مرز 80 هزار واحد عبورد کرد که کارگزاری آبان برای هفته جاری پیش بینی کرد با توجه به ادامه توقف نمادها و عدم بازگشایی به موقع آنها و از آن مهمتر تصویب و تمدید 10 ساله تحربم ها علیه ایران توسط  مجلس سنای آمریکا،احتمالا اکثر گروه ها بخصوص گروه های بزرگ منفی ظاهر شوند اما معدود گروه هایی همانند پتروشیمی پرتقاضا و مثبت باشند که در این میان افزایش جهانی قیمت نفت مزید برعلت خواهد بود.

در پی توافق مهم اوپک برای کاهش نفت، قیمت نفت با جهش کم سابقه ایی در سال های اخیر مواجه شد. درگروه مذکور احتمالا نمادهای "شلعاب، شخارک، پارسان، شپدیس، خراسان، کرمانشا، شیراز و شفن" از اقبال بیشتری برخوردار بوده و با صف خرید مجدد همراه باشند.

به نظر گروه تاثیر گذار خودرویی در غیاب نماد "خساپا" همچنان معاملات منفی را تجربه کنند و تنها تک نمادهایی همچون "خفناور" و حق تقدم آن و "خزر" به دلیل اقبال نوسان گیرها، معاملات مثبتی داشته باشند.

گروه بانکی نیز متاسفانه درغیاب نمادهای بزرگ که بخشی از سرمایه فعالان بازار را بلوکه کرده ، احتمالا همچنان کم فروغ و منفی دنبال خواهند شد.

به نظر گروه های فلزی و معدنی به دلیل رشد قیمت های جهانی فلزات پایه همچنان در کانون توجه فعالین بازار قرار داشته باشند که در این بین گروه رویی همچنان از اقبال بیشتری برخوردار خواهند بود و معاملات پرتقاضایی را تجربه خواهند کرد.

در پایان معاملات امروز رخ می دهد:
توقف یک نماد برای افزایش سرمایه و یک قطعه ساز کوچک اما گران برای دو مجمع
در پایان معاملات امروز نماد یک شرکت برای افزایش سرمایه ۵۰ درصدی و یک قطعه ساز کوچک اما گران برای دو مجمع بسته می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی مشخص شدن زمان افزایش سرمایه 50 درصدی و مجمع فوق العاده بیمه پارسیان (9 صبح دوشنبه جاری)، نماد این شرکت بورسی در پایان معاملات امروز بسته می شود.

در صورت موافقت سهامداران ، سرمایه 200 میلیارد تومانی "پارسیان" از دو محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی 30 میلیارد تومانی و سایر اندوخته های 70 میلیاردی به 300 میلیارد تومان خواهد رسید.

همچنین نماد سازه‌ پویش‌ برای دو مجمع فوق العاده و عادی بطور فوق العاده (بعداز ظهر دوشنبه ) و با هدف اصلاح اساسنامه و انتخاب هیات مدیره بسته خواهد شد.

"خپویش" که در زمینه تولید قطعات الکترونیکی خودرو فعالیت می کند، با سرمایه 10 میلیارد تومانی ، دارای قیمت 2269 تومانی هر سهم است.

  • ۹۵/۰۹/۱۳
  • شهاب جه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی