سهمایه - بورس و سهام و سرمایه‌گذاری

در این وبلاگ به انتشار اخبار و تحلیل‌های مرتبط با سهام در بورس تهران می‌پردازیم.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

رئیس شورای رقابت :
تکلیف واگذاری ۱۰۰ درصدی ایران خودرو و سایپا و فروش سهام /  وزیر موافق است


رئیس شورای رقابت از برنامه تکلیف واگذاری ۱۰۰ درصدی ایران خودرو و سایپا و فروش سهام و موافقت وزیر اقتصاد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا شیوا با اشاره به اینکه براساس مصوبه خرداد 1390 شورای رقابت، شرکت‌های خودروسازی جزو گروه یک شرکتهای اصل 44 بوده که باید 100 درصد واگذار شوند،به تسنیم اظهار داشت: در آذرماه همان سال وزیر صنعت وقت، طرحی را به هیأت دولت برد که براساس آن شرکت‌های خودروساز در گروه 2 قرار گرفتند تا دولت بتواند تا 20 درصد در آنها سهم داشته باشد.

 
وی با بیان اینکه بعد از گذشت چند سال شورای رقابت درصدد تعیین تکلیف حضور دولت در دو شرکت خودرو سازی است، افزود: برای بررسی این موضوع اخیراً جلسه‌ای با حضور وزیر اقتصاد برگزار و در نهایت قرار شد برای تعیین تکلیف سهم دولت در شرکت‌های خودروسازی کارگروهی تشکیل و طرح خصوصی سازی 100 درصدی شرکت‌های خودروسازی برای تصویب به هیأت وزیران ارائه شود.

شیوا تصریح کرد: علاوه بر این شرکت‌های خودروسازی با ایجاد شرکت‌های فرعی، فروش سهام خود را به نام خصوصی سازی انجام می دهند اما عملاً شرکت اصلی با یک یا چند واسطه سهام خود را خریداری کرده است که این موضوع هم در دستور کار شورای رقابت بوده و در این رابطه هم تصمیمات لازم اعلام خواهد شد.

8 نقطه قوت و ضعف خدمات پس از فروش خودرو


دبیر انجمن شرکت های خدمات پس از فروش خودرو مهمترین نقطه ضعف خدمات پس از فروش را هزینه بالا و کیفیت نامناسب دانست و گفت: تصمیم گیری نتایج حضور رنو در حوزه خدمات پس از فروش محصولات تولیدی خود در ایران هنوز زود است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، عباسعلی غیاثی گفت: وضعیت خدمات پس از فروش خودرو هر ساله توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران مورد ارزیابی قرار می گیرد.
8 نقطه قوت و ضعف خدمات پس از فروش خودرو

وی ادامه داد: براساس نتایج سال گذشته نقطه قوت خدمات پس از فروش خودرو، حرکت جمعی و جامع بخش خدمات پس از فروش برای تطابق فرایندهای ضمانت، سفارش گذاری و تأمین قطعات، مدیریت ارتباط با مشتریان، فرایند پذیرش و ترخیص با الزامات آیین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو و نقاط ضعف به ترتیب کمبود یا نبود قطعه، کیفیت پایین خدمات و تعمیرات و هزینه بالای خدمات و قطعات است که البته سرمایه گذاری یکی از عوامل مهم در جبران نقصانی است که در بهبود شرایط و جلب رضایت مشتریان موثر است.

غیاثی در مورد کشورهای سرآمد در موضوع خدمات پس از فروش و تاثیری که می توانیم از آنها بگیریم تصریح کرد: عمدتاً کشورهایی که در صنعت خودرو پیشتاز هستند در خدمات پس از فروش هم برتری نسبی دارند زیرا به علت تولید در تیراژ بالا و اعتبار برندی که دارند سود بالایی را حاصل کرده و بخشی از این درآمد را صرف تحقیق و توسعه و ارایه خدمات پس از فروش می کنند.

وی تاکید کرد: در باب انعقاد قرارداد با طرف های خارجی، خدمات پس از فروش تابع شرکت های خودروساز است و هر چه قراردادهای خودروسازان با طرف های خارجی از نظر کمی و کیفی بیشتر باشد به همان نسبت امیدواری برای افزایش سطوح کمی و کیفی خدمات پس از فروش بیشتر می شود.

این مقام مسئول در مورد میزان توان زیرساختی ایران برای جذب سرمایه های بیشتر برای بخش خدمات رسانی تصریح کرد: بهتر است به جای عبارت زیرساخت از توان استفاده کنیم. بازار بزرگ 400 میلیون نفری ایران و کشورهای اطراف، نیروی کار نسبتاً ارزان، منابع انسانی توانمند از جمله ویژگی هایی است که کشور ما را برای سرمایه گذار خارجی جذاب کرده است.

غیاثی ادامه داد: البته سرمایه گذار خارجی به دنبال کسب سود است و باید شرایطی را فراهم آورد تا به حضور فعال و موثر در ایران تشویق شود. فراموش نکنیم که ما در اطراف خود رقبای سرسختی مانند ترکیه را داریم که به طور طبیعی به دنبال جذب سرمایه گذاران خارجی است. لذا باید گام های سریع تر و دقیق تر در این زمینه برداریم.

وی در مورد تصمیم برند رنو برای در دست گرفتن حوزه خدمات پس از فروش محصولات تولیدی خود در ایران اظهار اشت: در انجام هر کاری محاسن و معایبی وجود دارد. دیکته نوشته نشده هم غلط ندارد. لذا باید ابتدا نتیجه استقلال بخش خدمات پس از فروش شرکت رنو در ایران را رصد کرد تا بتوان براساس نتایج حاصله درباره جدا شدن خدمات پس از فروش خودروسازان وطنی هم اظهار نظر کارشناسی شود.

آخرین آمار سپرده گذاری مرکزی از جمعیت سهامداران ایرانی و خارجی


شرکت سپرده گذاری مرکزی آخرین آمار تعداد سهامداران ایرانی را با افزایش ۳۳ هزار و ۱۲۸ کد جدید، ۹ میلیون و ۶۰ هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، براساس اعلام شرکت سپرده گذاری مرکزی، آخرین آمار تعداد سهامداران ایرانی با افزایش ۳۳ هزار و ۱۲۸ کد جدید به  ۹ میلیون و ۶۰ هزار نفر رسیده است.

درحال حاضر 4 میلیون و 631 هزار مرد و 2 میلیون و 155 هزار زن در بازار سرمایه ایران کد سهامداری دریافت کرده اند و بیش از 38 هزار کد حقوقی و 746 کد سهامدار خارجی نیز صادر شده است.

بر اساس این گزارش، حدود 17 هزار نفر ماه گذشته با استفاده از اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن وارد فرایند دریافت تسهیلات از بانک مسکن شدند تا مجموع کل افرادی که از سال 89 از این اوراق استفاده کرده اند، به رقم یک میلیون و 245 هزار نفر برسد.

همچنین در آبان ماه امسال، 20 نماد جدید شامل 14 گواهی سپرده کالایی، یک سلف استاندارد، 2 اوراق مرابحه، یک صندوق قابل معامله ( ETF )، یک اوراق تسهیلات مسکن و یک نماد در بازار فرعی بورس در سامانه پس از معاملات شرکت سپرده گذاری مرکزی درج شد.

علاوه بر این ۲۰ سرمایه گذار خارجی در آبان ماه کد سهامداری خود را از این شرکت دریافت کردند که ۱۱ کد برای سرمایه گذاران حقوقی بوده است.

نخستین کد سهامدار خارجی بازار سرمایه ایران را آبان ماه سال 73 یک شرکت آلمانی دریافت کرد و تاکنون 726 کد سهامدار خارجی در این بازار صادر شده است.

در حال حاضر سرمایه گذارانی از آمریکا، انگلیس، اسپانیا، روسیه، آلمان، سوییس، سوئد، ازبکستان، چین، هلند، هند، ترکیه، لبنان، آفریقای جنوبی، ژاپن، قبرس، ایتالیا، امارات، نروژ، یونان، اندونزی، مالدیو، لهستان، هنگ کنگ، قطر، عراق، پاکستان، سوریه، لوکزامبورگ، کویت، نیوزیلند، مالزی، کره جنوبی، گرجستان، ارمنستان و افغانستان فعال هستند.

در این فهرست نام 34 سرمایه گذار ایرانی مقیم خارج از کشور نیز دیده می شود.

  • ۹۵/۰۹/۲۳
  • شهاب جه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی