سهمایه - بورس و سهام و سرمایه‌گذاری

در این وبلاگ به انتشار اخبار و تحلیل‌های مرتبط با سهام در بورس تهران می‌پردازیم.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

با سلام و احترام خدمت دوستان عزیز بورسینس و داوطلبان محترم دریافت گواهینامه های بازار سرمایه.

 یکی از اهداف کسانی که از دانشگاه فارغ التحصیل میشوند استخدام در یک شغل آینده دار و با حقوق خوب می‌باشد. با توجه به گستردگی مشاغل مختلف ، انتخاب کمی سخت است.


یکی از گزینه هایی که پس از فارغ التحصیلی میتوان به آن فکر کرد، استخدام در کارگزاری های بورس، شرکت های مشاوره سرمایه گذاری، شرکت های تامین سرمایه و شرکت های مشابه است.


اما برای استخدام در این شرکت ها نیاز به گواهینامه های بازار سرمایه میباشد که قبولی در آنها کمی مشکل است. از این رو نکاتی را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم؛ امیدواریم که مفید واقع گردد.

1 - اعتماد به نفس داشته باشید و به حواشی جاری در جلسه‌ی آزمون اصلا توجه نکنید. با توجه به اینکه شما – هر چند کم و محدود – با آمدن به دوره‌های آموزشی، وقت گذاشته‌اید و مطالعه کرده‌اید، لذا در جلسه‌ی امتحان روی دانسته‌های خودتان متمرکز شوید و بعضا به حواشی موجود در اطرافتان اصلا توجه نکنید.

2 - حد نصاب قبولی : حدنصاب قبولی در آزمون های حرفه ای ( گواهینامه اصول بازار سرمایه ) را در نظر بگیرید لذا لزومی ندارد که به همه‌ سوالات پاسخ دهید و زمانتان را برای پاسخ به همه‌ی سوالات صرف کنید.

3 - وقت آزمون را با تعداد سوالات هماهنگ نمایید: شما در این آزمون اگر حواستان جمع باشد به هیچ وجه مشکل کمبود زمان را ندارید، لذا از این جهت استرس و نگرانی نداشته باشید.  این مقدار وقت بسیار مناسب بوده و با توجه به اینکه برخی سوالات اصلا به این مقدار وقت نیاز ندارند، وقت مازاد آنها نیز به سوالات دشوار و وقت‌گیر اختصاص داده می‌شود.

4 - ابتدا مرور همه‌ دفترچه و پاسخ به سوالات ساده : توصیه می‌شود که ابتدا همه‌ی سوالات ساده را پاسخ دهید و به این ترتیب زمان آزمون رامدیریت نمایید. سپس از اول مجددا به بررسی سوالات وقت‌گیر و مشکوک بپردازید.
تذکر: برخی طراحان تست مخصوصا سوالات ساده را آخر مجموعه‌ سوالات قرار می‌دهند.

5 - نزدن تست‌های مشکوک و وقت‌گیر در دور اول بهترین کاری است که میتوانید در آزمون گواهینامه های حرفه‌ای بازار سرمایه انجام دهید.

6 - به خودتان گیر ندهید. فردی که می‌گوید که به یک سوال سخت گیر دادم و تا حلش نکردم، راحت نشدم و اصلا برام مهم نیست که قبول بشم یا نه! فقط مهم بود که آن سوال را حل کنم. لازم به ذکر است که همه سوالات هم ارزش بوده و با این کار فرد فقط احتمال موفقیت خود را کاهش داده است.

7 - کنترل مکرر شماره تست در برگه‌ سوالات و پاسخنامه جهت پرهیز از جابجا زدن تست‌ها : یکی از اشکالات رایج افراد جابجا زدن پاسخ تست‌ها می‌باشد که به دلیل استرس و بعضاپاسخ ندادن به یک یا چند سوال (پریدن از روی چند تست) ایجاد می‌شود. با توجه به اینکه احتمالا مدت‌ها است که متقاضیان گرامی در چنین آزمون‌هایی شرکت نکرده‌اند، باید روی مهارت عمومی تست‌زنی تمرین داشته باشند.

8 - کنار گذاشتن جزوات و کتاب‌های قدیمی: منابع مناسب برای آزمون های حرفه ای بازار سرمایه را بیابید و از خواندن منابع قدیمی خودداری کنیدذ

9 - اطلاع دقیق و کامل از مواد آزمون و منابع قید شده در سایت

 10 - همه موارد آزمون را مطالعه نمایید و فقط روی چند درس تمرکز نکنید. توزیع سوالات و انتخاب آنها از مباحث مختلف حالت یکنواخت و استانداردی را ندارد و بعضادر یک دوره مشاهده شده است که بیشتر سوالات از یکی از مباحث آمده است و اگر شما آن مبحث را مطالعه نکرده باشید، می‌تواند در قبولی شما تاثیرگذار باشد.

11 - بالای صفحات مهم کتاب با خط درشت موضوع آن یکی دو صفحه را بنویسید.

12 - حتما اگر هیچ مطالعه ای هم نکردید یکبار فقط کلیات را ورق بزنید و موضوعاتی که در آن بحث شده را ببینید که حداقل بدانید کدام موضوعات را از کدام کتاب پیدا کنید.

13 - خیلی از دانشجویان وقت نمی گذارند یک سوال را کامل حل و محاسبه کنند. اگر با دیدن راه حل فکر می کنید کاملا مسلط هستید باز هم یک دور حل کنید.

14 - نمونه سوالات سالهای قبل گواهینامه های حرفه ای بازار سرمایه از هر کتاب و جزوه آموزشی مهمتر است ابتدا آنها را بخوانید و مسلط شوید.

  • ۹۵/۱۰/۱۵
  • شهاب جه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی