سهمایه - بورس و سهام و سرمایه‌گذاری

در این وبلاگ به انتشار اخبار و تحلیل‌های مرتبط با سهام در بورس تهران می‌پردازیم.

طبقه بندی موضوعی

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

چاپ اسکناس در ایران

ممکن است برای همه کسانی که اسکناس ها و سکه هایی را که روزمره در تمامی امور زندگیشان استفاده می کنند سوال پیش بیاید که نحوۀ چاپ این اسکناس ها به چه صورت است آیا مراحل خاصی برای اینکار انجام می شود یا نه؟ بله چاپ و ضرب اسکناس ها و سکه ها مستلزم مراحلی منحصر به فرد و با قوانین و مقرراتی است که در ادامۀ این مطلب با این مراحل آشنا می شوید.

  • ۰
  • ۰

به زبان ساده، استیکینگ – Staking به معنای دریافت سود در ازای نگهداری یک ارز دیجیتال است. برای انجام استیکینگ دو راه وجود دارد: راه اول، نگهداری ارز دیجیتال در کیف پول است. برای مثال شما می‌توانید یک رمز ارز را در تراست والت خود نگهداری کرده و در ازای آن سود دریافت کنید.

به این روش استیکینگ سرد هم گفته می‌شود. راه دوم، انجام این کار از طریق یک صرافی ارز دیجیتال است. برای مثال، شما می‌توانید با خرید ارز دیجیتال کاردانو و نگهداری آن در صرافی بایننس، سود حاصله را دریافت کنید. این روش به دو صورت Locked و Flexible نیز قابل انجام است.

پیش از اینکه بخواهیم در مورد استیکینگ یک ارز دیجیتال صحبت کنیم، بهتر است در مورد مکانیزم الگوریتم اثبات سهام – Proof of Stake اطلاعاتی داشته باشیم. مکانیزم اثبات سهام یا PoS، نوعی مکانیزم اجماع در یک شبکه بلاک چین است، که امنیت و کارایی شبکه را تامین می‌کند.