سهمایه - بورس و سهام و سرمایه‌گذاری

در این وبلاگ به انتشار اخبار و تحلیل‌های مرتبط با سهام در بورس تهران می‌پردازیم.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰
 سرویس های جدید فناوری «اینترنت اشیا»، رونمایی شد

همراه اول در روز پایانی نمایشگاه ایران تلکام ۲۰۱۶ از سرویس های جدید مبتنی بر اینترنت اشیا (IoT)، رونمایی کرد.

به گزارش بورسینس به نقل از بورس نیوز به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول به منظور فراهم سازی بستر مناسب برای هوشمندسازی کشور، در حال توسعه بزرگترین زیرساخت نرم افزاری و همچنین پلتفرم لازم جهت پیاده سازی اینترنت اشیا و شبکه های پهن پوشش کم مصرف در کشور است تا به عنوان اپراتور ملی زیرساخت های لازم را در جهت ایجاد کشوری هوشمند، فراهم سازد.

راهکارهای جدید همراه اول که در نمایشگاه تلکام رونمایی شد، شامل کنتورهای انرژی هوشمند، سامانه تعاملی هوشمند خودرو، شهر هوشمند، سلامت همراه و همچنین خانه هوشمند است.

اینترنت اشیا مفهومی جدید در دنیای ارتباطات و انقلابی در فناوری اطلاعات است که در آن برای تمامی اشیا قابلیت ارسال داده از طریق شبکه‌ های ارتباطی، فراهم می‌ شود به گونه ای که در آن مجموعه ای از تمامی اشیای متصل به یکدیگر اطلاعات جامع و یکپارچه ای را برای تصمیم گیرندگان و مدیران فراهم می سازند. در نتیجه بینش حاصل از این اطلاعات کاربردهای وسیعی در برنامه ریزی های کلان شهری و همچنین بهینه سازی تصمیمات مدیران خواهد داشت.

ارزش بازار اینترنت اشیا در دنیا و تا سال ۲۰۲۲ در حدود ۱۵ تریلیون دلار بیش بینی شده است که حاصل ارتباطات فراهم شده بین بیش از ۵۰ میلیارد شی خواهد بود.

در مورد رشد ۷۵ درصدی قیمت سهام در ۱۵ روز کاری:
توضیح خنثی "قشیر" که برنامه افزایش سرمایه حدود ۲۳۰ درصدی دارد

قند شیروان قوچان و بجنورد که برنامه افزایش سرمایه حدود ۲۳۰ درصدی دارد، در مورد رشد ۷۵ درصدی قیمت سهام در ۱۵ روز کاری توضیحی خنثی داد.


به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، قند شیروان قوچان و بجنورد از جمله شرکت های حذف شده از بورس است که اردیبهشت 88 پس از 10 سال حضور به دلیل عملکرد نامطلوب و تداوم زیان از بورس اخراج شد و پس از اصلاح ساختار مدیریتی، نیروی انسانی و مالی همچنین تغییر در سیستم تولید و بازاریابی و تغیرات اساسی ساختاری از 18 بهمن 90 در بازار دوم معاملات فرابورس پذیرفته شد.

این شرکت در نظر دارد سرمایه بیش از 10 میلیارد تومانی کنونی را از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی به 33 میلیارد تومان برساند

براساس این گزارش، "قشیر" درحالی طی سه ماه اول سال جاری با نوسان قیمتی 272 تا 315 تومانی هر سهم سپری کرده که در 15 روز کاری گذشته با رشد قیمت سهام از 300 تومان 16 شهریور به حدود 526 تومان چهارشنبه گذشته رسیده تا در کنار اکثر شرکت های قندی یکی از گزینه های خرید برخی سهامداران باشد.

در این میان محسن طیبی مدیرعامل این شرکت با ارسال نامه ایی به سازمان بورس ، از عدم تغییر سود 98 ریالی هر سهم خبر داد

از سوی یک کارگزاری ارایه شد:
پیش بینی عرضه و تقاضای ۱۰ صنعت در هفته جاری / همه نگاه ها به "خساپا و خودرو"

کارگزاری آبان وضعیت ۹ گروه خودرو، سرمایه گذاری، فلزی ، معدنی، غذایی، قندی ، کانی های غیرفلزی، پتروشیمی، شیمیایی و پالایشگاهی و سهم تازه وارد فرابورسی در هفته جاری را پیش بینی کرد.


به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت کارگزاری آبان درباره گروه های لیدر در هفته جاری اعلام کرد با وجود صف خرید و شرایط مساعد تکنیکالی اکثر نمادهای گروه خودرویی، انتظار می رود طی معاملات امروز نمادهای این گروه شروعی متعادل داشته باشند. چرا که عرضه های بسیار پرحجم نماد "خساپا" و تداوم ساز مخالف معاملات نماد "خودرو" می تواند روند صعودی گروه را مختل کند.

با این حال به طور قطع همه نگاه ها به نمادهای "خساپا و خودرو" خواهد بود. بطوری که در صورت عدم عرضه های پرحجم در نماد "خساپا" از سوی حقوقی، می توان به ادامه معاملات مثبت و رشد قیمتی کوتاه مدت گروه خودرو خوش بین بود. اما در صورت عرضه های مجدد، پیش بینی می شود با عقب نشینی خریداران و افزایش قدرت فروشندگان شاهد ایجاد گارد نزولی گروه های خودرویی و قطعه سازها باشیم. بنابراین، رصد معاملات روز شنبه برای گروه و کل بازار حائز اهمیت است.

چهارشنبه گذشته گروه سرمایه گذاری ، شاهد ادامه معاملات پرحجم و مثبت نمادهای "وگستر، ونیرو، وبهمن و وساپا" بودیم که پیش بینی می شود نمادهای مذکور با توجه به رشد هفته گذشته و شناسایی سود سهامداران کوتاه مدتی، معاملات متعادل تری را در شروع هفته تجربه کنند. در این میان بازگشایی حق تقدم نماد "وساپا" و دادوستدهای آن می تواند معاملات این نماد را تحت تاثیر قرار دهد و حائز اهمیت باشد.

انتظار می رود گروه های فلزی و معدنی، به خصوص گروه روی و تک نمادهایی همانند "کیمیا، فزرین، فسرب، زنگان، کمنگنز، فباهنر، وتوکا، فخاس، ذوب و فلوله" پر تقاضا و مثبت تر از چهارشنبه دنبال شوند. در این بین افزایش مجدد قیمت های جهانی می تواند مزید بر علت باشد.

پیش بینی می شود گروه روی در کنار گروه زغال سنگ با تعدیلات مثبت و مناسب سود در گزارش های دوره ای پیش رو، علاوه بر تحکیم روند صعودی، رشد قیمتی هفته های اخیر را منطقی کنند.

در گروه غذایی به خصوص نماد شرکت های لبنیاتی که این روزها اکثرا مثبت و پرتقاضا دنبال می شوند، نماد "غگلستا" با توجه به قیمت مناسب عرضه اولیه می تواند در کنار دیگر نماد تازه وارد ( زگلدشت) با صف خرید پرحجم، رشد قیمتی را تجربه کند تا سریال عرضه اولیه های کوچک اما سود آور تداوم داشته باشد.

گروه قندی که رشد بسیار مناسب کوتاه مدتی را در هفته های اخیر تجربه کرده، طی چهارشنبه با عرضه های بسیار پرحجمی مواجه شد و پیش بینی می شود در شروع هفته منفی باشند اما با توجه به قرار داشتن در موج سوم پرقدرت صعودی و ادامه رشد قیمت های جهانی شکر از اصلاح و استراحتی کوتاه برخوردار بوده و احتمالا مجددا به مدار رشد بازگردند.

در پایان معاملات چهارشنبه نماد "اپرداز" برای اعلام تعدیل پیش بینی سود که احتمالا تعدیل مثبت و بیشتر از 20 درصد خواهد بود، متوقف شد. شنیده هایی از توقف نماد "مداران" نیز به گوش می رسد و پیش بینی می شود گروه بنیادی محور آی تی در صورت بازگشایی نماد "مرقام" مورد توجه مجدد فعالین بازار قرار گرفته و در نیمه دوم سال رشد قیمتی مناسبی را تجربه کنند.

از دیگر گروه های مورد توجه هفته می توان به گروه کانی های غیرفلزی به لیدری "کاذر" اشاره کرد.

احتمالا گروه های پتروشیمی، شیمیایی و پالایشگاهی نیز با توجه به توافق کشورهای عضو اوپک مبنی بر کاهش تولید و در نتیجه شروع دور تازه رشد جهانی قیمت نفت، با افزایش تقاضا و معاملات مثبتی مواجه گردند.

در این بین به نظر می رسد برخی نمادها همانند "شراز، شاوان، شتران، خراسان، کرمانشا، ساینا، مارون، شخارک، شفارس، پترول، وپترو، شدوص و شسینا" به دلیل احتمال رشد قیمت های اوره، آمونیاک، متانول، مواد شوینده و ادامه حمایت های سهامداران عمده و همچنین با توجه به شرایط تکنیکالی مناسب از اقبال بیشتری برخوردار باشند.
 
 ادامه روند صعودی بورس در پاییز سال جاری

شرکت حاشیه دار بورس برای پنجمین بار دو مجمع را لغو کرد و رکورد دار شد

شرکت حاشیه دار، مبهم و عجول کنتورسازی ایران برای پنجمین بار دو مجمع سالانه و فوق العاده را لغو کرد و رکورددار شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت کنتور سازی که از نظر سازمان بورس شرکتی مبهم در مورد در خصوص تامین و تجهیز کلیه اصناف به انواع صندوق فروشگاهی بشمار می رفت و از 13 شهریور با نماد توقف به دلیل ابهام در ارائه اطلاعات مواجه است، برای پنجمین بار دو مجمع سالانه و فوق العاده را لغو کرد و رکورد دار شد.

"آکنتور" که به رغم سپری شدن 7 ماه از سال و سه ماه از فصل مجامع ، هنوز مجمع سالانه را برگزار نکرده، بعد از لغو 4 باره مجامع سالانه و فوق العاده طی تیر تا شهریور، قصد داشت صبح پنچ شنبه گذشته 8 مهر این دو مجمع را ( البته بدون مجوز قانونی سازمان بورس برای افزایش سرمایه ۱۲۵درصدی از تجدید ارزیابی دارایی) برگزار کند اما ساعت 20:03 شب چهارشنبه هر دو مجمع را لغو کرد.

به این ترتیب این شرکت حاشیه دار ، برای پنجمین بار دو مجمع را لغو کرد و از لحاظ دعوت به مجمع و لغو آن حداقل در سال های اخیر ، بین شرکت های بورسی رکورد دار شد تا بیش از گذشته مبهم شود.

با این اوصاف باید باز هم منتظر اعلام نظر سازمان بورس در مورد توقف نماد آن ( که از قرار معلوم به شواهدی دسترسی یافته که حاکی از تناقض در ارایه با اهمیت بوده و به بررسی های کارشناسی نیاز دارد) و  توضیحات مدیران "آکنتور" در روزهای آینده و همچنین تکلیف برگزاری مجامع سالانه ماند.

برای بازگشایی نماد:
دلایل تحقق سود شرکت فرابورسی به رغم زیان سال مالی قبل اعلام شد

سرمایه گذاری مسکن تهران بعد از اصلاح اولین سود هر سهم سال مالی شهریور آینده، دلایل تحقق سود به رغم زیان سال مالی توضیح داد و آماده بازگشایی نماد شد.


به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سرمایه گذاری مسکن تهران بعد از افزایش سرمایه تیر سال گذشته از 60 به 100 میلیارد تومان ، فروردین سال جاری هم اقدام به افزایش سرمایه 20 درصدی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی کرد و 120 میلیارد تومانی شد.

بر اساس این گزارش، "ثتران" که از 29 شهریور با توقف نماد روبرو است، اولین سود هر سهم سال مالی شهریور آینده را به 94 ریال اعلام کرد که در مقایسه با گزارش قبلی تغییری نداشته اما زیان هر سهم سال مالی 31 شهریور 95 که پیش از این با سرمایه 100 میلیارد تومانی 160ریال اعلام شده بود به 133 ریال تغییر کرد.

با این اوصاف امید علیجانی مدیرعامل این شرکت فرابورسی، با ارسال نامه ایی به سازمان بورس درباره پیش بینی درآمد دو سال مالی 95 و 96 و دلایل تحقق سود به رغم زیان سال مالی قبل، توضیحاتی به شرح زیر داد تا نماد شرکت آماده بازگشایی شود.


  • ۹۵/۰۷/۱۰
  • شهاب جه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی